Si Manis

29 November 2011

!@#%%!&*~

Assalamualaikum w.b.t

Macam pelik je title aku ni kan.
Hakikatnya memang pelik.
Pulang ke kampung halaman pun sudah.
Memang indah-indah belaka semuanya.
Dapat juga bawa both of my friends, Amal and Sam ke teratak keluargaku.
Alhamdulillah, terima kasih Allah !^^

Since dekat rumah hari tu, aku dapat rasakan sesuatu yang pelik.
Entah apa, aku pun tak pasti.
Kadang-kadang aku sedih, kadang-kadang aku menangis. :'(
Seperti hatiku ini dihiris-hiris !
Huahuhuaaaa apakah???

Bila ingat kau aku rasa sayu.
Bila bayang kau muncul rasa sayu lagi.
Bila teringat semua pasal kau pun rasa sayu.
Bila nampak kau terus rasa sayu lagi tambah lagi dengan sedih pluss pluss mahu nangis !
#Entah bila aku nampak kau???#

Elok-elok aku sudah bisa melupakan kau, suddenly it comes again. hmm~
Adakah kau yang teringat akan aku? #Nak terharu kalau kau ingat aku. Tapi itu mustahil !#
Semoga kau pandai menjaga diri.
Kau lebih besar dari aku kan.
Aku tahu kau boleh, walaupun kau takde la besar sangat. keh3 ;p

Tolong ingatkan aku VS tolong lupakan aku :D
Janganlah kau muncul dalam ingatan aku.
Teringat kata-kata yang ini dari kau : "Jika mereka sibuk mencari CINTA, biarlah kita sibuk mencari IMAN. Jika mereka sibuk mencari PASANGAN, biarlah kita sibuk mencari KEREDHAAN. Jika mereka menangis kerana kecewa BERCINTA, biarlah kita menangis kerana DOSA-DOSA semalam. Jika mereka cintakan HAMBANYA, biarlah kita cintakan TUHANnya. Jika mereka mendambakan kehidupan DUNIAWI, biarlah kita dambakan UKHRAWI."

Apa-apa pun, Dialah Allah. Maha Pemurah. Maha Penyayang.
Maha Pencipta, Maha Pengampun.
Maha Pengurnia, Maha Pemberi Rezeki, Maha Pembuka Rahmat.
Maha Pelapang Hidup, Maha Pemberi Manfaat.
Dialah al-Wadud, Yang Maha Mencintai.
Katakanlah, ku cinta Dia.
InsyaAllah !

Bacalah sini untuk mendapatkan ketenangan.
Namun, Al-Quran dan Zikrullah itu jangan dilupakan ! (^_^)y
Maaf, entry ini bercampur baur. hihii


0 Comments: