Si Manis

25 November 2011

jiwa kurang menentu

Assalamualaikum w.b.t

Banyak alasan yang menyebabkan jiwa aku sekarang ni kurang menentu.
Kurang je laaa. :'(
Maaf ku pinta wahai kawan-kawan ku sayang, jikalau perbuatan aku sejak kebelakangan dan kehadapan ini agak menjelekkan dan kurang dan tidak menyenangkan hati kalian semua.
Mungkin ada yang tidak perasan perubahan ku itu.
#Baguslah kalau tak perasan# huahaha.

Memang susah kan nak berubah kepada yang betul-betul baik.
Memang banyak juga cubaan dan dugaannya. 
Hati dan jiwa aku ini memang mudah terpengaruh dengan keadaan sekeliling.
Belum lagi hasutan syaitan yang direjam !
Takpe la kan, biar orang tak nampak kebaikan aku asalkan kebaikan aku itu dilihat olehNya yang MAHA ESA :)
Tetapi memang tidak mustahil untuk kita melakukan perubahan yang baik (^.^)v
Ya Allah, jangan biarkan aku dalam keadaan lalai untuk mengingatiMu !
Semoga Allah terus gagahkan diri hambaNya yang kerdil ini.


"Sesungguhnya Aku membalas kepada mereka pada hari ini (dengan sebaik-baik balasan) disebakan kesabaran mereka, sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang berjaya."
<Al-Mukminun: 111>

"Sungguh akan Kami berikan cubaan kepada kamu sekalian dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. dan sampaikanlah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar."
<Al-Baqarah: 155>

inilah yang aku perlukan.
ya, anda semua juga memerlukan ini.
apa kena-ngena tah gambar dan kata-kata ini dengan sabar.
hihiii
Esok nak balik ke kampung halaman ! yeahhh~
Semoga dipermudahkanNya :)

0 Comments: